Thursday, August 1, 2013

... sehingga menjilat jari ...


As salam...

Bebaru ni my ofismate bagi kat i rempah ni.... 


Pucuk dicita ulam mendatanglah kiranya ni.... Kebetulan earlier i dah pesan kat opismate i yg ke Sabah, minta belikan i ikan talang masin.. walopun tak dapat ikan talang, tapi dapat ikan kurau...takpe...i redha.. 

Memang dah lama ngidam nak makan kari ikan kering tumis darat ni.... Apalagi...balik rumah kelentang kelentong bersilat kat dapur ler...dapat lah i masak idaman kalbu i ni.....



Walopun bagi tekak ku masakan air tangan bonda ku jauuuhhh lagi sedap dari ku tapi  bila  tengok familiku makan sehingga menjilat jari, puas hati gak ler hati ku ni hehehehehehe....


18 comments:

lieyalatif said...

ALAMAK SIS!! lieya tgk pagi2 ni pun dah ngencis nieh...lieya suke gak gulai2 darat gini...nak buat tp rempah takde...dah kirim gak kat member yg lik klate....buat manis2 mcm org klate selalu buat tu kan sis...mmg sedap lah org kate!

4feet8 said...

mcmana buat gulai darat ya..?
tak perlu tumis eh?
mcm masak lemak cilipadi terus masukkan semua terus ke..?

eima said...

fav aku tu ... gulai ikan masin mmgs edap tumis darat ... aku pun masak gitu ....

kari cap o tu dah lama tak nampak balik kedah nu br jumpa

Lyn Yusoff said...

sedapnya sis..
tapi klu ikan talang lagi sedap, masak lemak dgn nenas..
terliur den.. hehehe

Kniedaz said...

lama juga tak makan gulai camni..selalu MIL yang masak, saya xpernah lagi hehehe

GREENJADE said...

perghhh ni kalu tambah pisang muda pun sedap ni sis..(taip smbil meleleh2 ayaq lioq..huhuhu)

Cinta Cinta said...

terliur tgk kari ni sis... aduhai... kene buat gak ni..

Wak Gelas™ said...

nampak pon sedapp..,eHHee

Mummydearie said...

Oh, suka lagi ikan kurau. Tetiba pulak rasa lapar dah!

wahida said...

tumis darat? serius saya baru tau...sedihnya...hahaha...

cer explain kak mcm mana nak buat tumis darat tu...

Kesuma Angsana said...

sedap masak gulai gini, KA pun suka !

MulutPayau said...

Terliur tengok.....maunya bertambah2 nasi kalau dapat makan ni...l

BUNDA a.k.a KN said...

terliur lah pulak...jam baru 2 lebih...

Amanda Suria said...

Terus terliur ni.....

Rinna said...

Wow tgk pun dah terliur apa lagi ikan kering..adoiyai.. :)

dear xila said...

boleh cuba ni hehe

ch@ said...

pergh...mmg menjilat jari menjilat pinggan.

lizz said...

nyumnyum sedapnyer....