Friday, October 19, 2012

... potong kuku ...

Dah pun hari jumaat....syukur alhamdulillah....then wiken yabedabedoooooo.... bukan nak gi mana-mana pun or buat anything.... tapi leh rest kat rumah wif famili kannnn bestnya.....

Sesuatu yang cam rutin i buat pada pagi jumaat is potong kuku... 


*both pics credit google *




Have a great friday and take care ya....

13 comments:

mamyharraz said...

sy pun baru potong sat tadi :)

Lyn Yusoff said...

good info..
alhamdulillah sudah menjadi amalan kami sekeluarga :)

Myra Jay said...

Jom kita potong kuku :D
Opppsss bendera merah pulak :D

ct rahani said...

sy lak x tentu potong kuku nih.. tp selalunya amik hari yg elok la utk potong kuku.. isnin, khamis n jumaat.. lgpun kuku sy cam cepat panjang, klu potong hari isnin, hari jumaat dh kena potong..x selesa bila kuku panjang sket.. hehe.. trpanjang lak komen hari nih sis.. :)

Tihara said...

as salam,

nice sharing,alhamdulillah :)

Kesuma Angsana said...

gd on tq share ye

anaa said...

saya kalo potong tak kisah2 nak ingat susunan, sebab anak selalu ingatkan.. dia ulur jari ikut turutan tuu.. hee..

sW33tdARLiNG said...

yeaaay dah potong kuku pagi tadi.. ambil berkat hari Jumaat

cHeRyNa PiReS said...

thanks rasp...memang cenggini la yg patutnya. terus ingat nak potong kuku!

Dee said...

betul tu..dee dh lama follow susunan tu...

zahidahwahid said...

kalau boleh memang nak hari jumaat, tapi kalau dah panjang tu tak selesa pulak rasa so main potong je lah....

Kamariah Awang said...

Selain hari jumaat, hari isnin dan khamis pun sunat memotong kuku. Hari yang dilarang ialah hari Sabtu...

Bie said...

thanx for sharing.. bie tau ada cara nabi muhammad potong kuku... tapi da lupa kiranya macam ni ingat balik la kan..thanx dear ><