Tuesday, February 28, 2012

... kopak ...

Definasi "KOPAK" dlm kamus dwibahasa oxford edisi keempat ialah....

or kalo dlm bahasa pasar plak "kopak oooo nak beli blablablabla.." - pokai, byk guna ongkos kannnn...OK...rasanya semua orang tau maksud "KOPAK" tu kannnnnn.....

TAPI...bagi Sapphire, 'kopak' lain maksudnya and w'ouls satu famili, kalo Sapphire cakap "kopak" pun w'ouls dah tau apa bendanya.....nak tau apa...jeng jeng jeng...

~


~


~


~


~

~


~




4 mainan dia nie HoHoHoHoHo...ntah naper 4 benda nie dia panggil "kopak"... agaknya dia tau kot, bila beli toys kat dia "kopak" poket orgtuanya ... dah puas w'ouls betulkan, bagai tau dia yg itu mainan masak2...frying pan bagai...tapi dia tetap gelarkannya "kopak"...bila i tanya mana "frying pan, periuk" bagai...dia leh tunjukkan benda2 nie...tapi bila dia cakap "nampak tak 'kopak-kopak' i ?"  memang tu ler benda yg dia maksudkan tu....sampai w'ouls plak yg ikutkan 'vocab' dia tu, cth "dah habis main tu, simpan kopak tu leklok" seeeeee...

Hai anak...anak....macam-macam peel pelik tapi cute & benar ......

12 comments:

*SiRibenMerah said...

comel.. hahaha..

kopak yek.. igtkan dia perli aunty iyra dia yg dah kopak neh... muahahahaha~

sisdee said...

hahahahaha camne leh jadi kopak? *garu2 kepala*

tapi tak pelah asal masing2 tahu apa bnda dia maksudkan hahahahaha..mmg cute!!!

Neeza.Areef said...

kt sini mmg guna la pekataan kopak tu as kopek gitu..kopak tu dah mcm nk bukak sesuatu tu secra ganas giler..haha..'kopak' secara abis duit tu pn guna jugak

Rinna said...

hehehe..mesti ada yg ngajor tuh..panggil mainan dia kopak..tuh.. :)

mamyharraz said...

comel sgt ayat yg suka2 dia guna :)

ank sy pun suka guna ayat yg tak sepatutnya cth; "mkn td sgt tak 'berkesan'" =P padahal dia nak bgtau "mkn td tak kenyang" hehehe

nurHeart said...

sapphire dearie, jom main 'kopak' with aunty & kak alya ;D

ch@ said...

senang letak satu perkataan je kak. nak sebut frying pan, nak sebut bowl lagi, nak sebut spoon smua tu kan ke dah banyak perkataan. so sebut kopak je la.

wahida said...

jauh beza betul ngan frying pan...haha...

comel la sapphire ni...tayang la gambar terbaru dia kak...

eLLy said...

I tak nampak... tapi i memang dah kopak nie... gaji belum masuk!!

dela said...

1 perkataan bermacam2 makna... L)

Reena said...

Hahaha... malam ni saya nak masak mee hoon sup guna kopak. Mekasih...

Munnafendy said...

ahahah mmg kopak sungguh! hihi