Monday, November 22, 2010

... pisang tanduk ...

I kalo balik kampung SH...salah satu yang i wajib beli bawa balik kl adalah pisang tanduk :)  Kenapa ya? Ntah le, saja suka-suka plus i rasa murah...beli 3 biji pisang tanduk, harganya RM5 je...murahkan.  Masa pics nie diambil, sebiji dah berjaya 'dikorbankan' :D...

Puas makan pisang tanduk goreng nie, goreng kasi gelap2 skit, yummy!  Kalo beli yg ready made, 3 potong - RM1...15 potong - RM5.  Kalo sebiji pisang tu, leh dapat dalam 10-12 potongan...tak ke berbaloi-baloi namanya :)

Uols kalo pisang goreng, suka pisang apa?

14 comments:

rATu kEBaYA said...

pisang tanduk yang sedap.. rasa masam2 manis...

eLLy said...

ohh saya sangat suka bila digoreng gelap2 mcm itu .. emm hantar la sepiring ..

imz said...

mcm sedap je goreng pisang tanduk tu..jarang makan pisang tanduk ni...

rasp said...

aishah,
: i pun suka rasanya yg masam-masam manis tu...

elly,
: ooooo kita serupa...ooopsss burrrppp...dah settle all three :(

imz,
: i pun jarang-jarang makan coz tak selalu balik kampung plus jarang gak org jual pisang tanduk goreng...

Dee said...

entah..i mkn je sis..hahaha..tp i tau kalo buat pengat..pisang nangkalah yg terbaek..

Softtouch [Hanim] said...

mcm mak sy suka benor beli pisang kalu nmpak kat mana2...sy xsuka goreng pisang...

nieda said...

sama dgn MIL suka betul pisang tanduk..kt muar byk org jual.

arianna adrizal said...

kak, pecaya x sy tatau jenis pisang.. hehe

maya amir said...

i suke pisang nipah.. pisang lain, tak tau nama ape..tapi yg kecit2 tu..hehe

Kamariah Awang said...

Ya, ma pun suka pisang tanduk. DiTrg kuranglah nampaknya pisang jenis ni.. Tapi... ma paling suka pisang goreng dari pisang nipah. Pernah dengar? Di Singapura banyak pisang nipah.. DiTerengganu terus tak jumpa! Hihihi..

wahida said...

x tau nama2 pisang...hiks...saya tau bedal je la...

Sharinginfoz said...

kalau pisang goreng apa-apa jenis yang garing memang sodap

cha said...

tak kisah semua jns pisang yg boleh digoreng atau di cekodokkan, smua mkn asalkan pisang ;)

pisang goreng cicah smbl kicap, yummi-yummi.

sw33tdarling.com said...

i loike pisang tanduk.. kalau kat gerai goreng pisang ada jual pisang ni, mmg terjah pisang ni dulu