Thursday, February 18, 2010

... petua ...

Meh sini i nak share skit petua2 yang i tau, tapi tak buat hehehehehe....bukan sebab tak percaya, tapi sebab malas....kot2 lah uols nie rajin dari i kan, leh manfaat petua nie :)

Timun haluskan wajah
Bagi mengatasi kulit wajah yang kasar, ambil sebiji timun dan parut bahagian hujungnya. Kemudian, gaulkan dengan sedikit air dan tepung jagung. Sapukan bahan ini pada muka sebelum tidur. Cuci pada keesokkan hari. Ulang untuk beberapa hari dan lihatlah hasilnya.


Melebatkan bulu mata
Untuk mendapatkan bulu mata yang lebat dan hitam, rendamkan teh pekat selama semalaman. Kemudian gunakan jari telunjuk, lurut pada bulu mata dengan cara mengusapnya ke atas. Lakukan setiap malam sebelum tidur.


Daun kari atasi rambut beruban
Masalah rambut beruban dan ingin hitamkan rambut, campurkan satu sudu makan minyak kelapa dengan segenggam daun kari. Masak hingga hangus. Setelah sejuk, gunakan ia sebagai tonik rambut.

Jom mencuba...

* pics credit kpd en google...

10 comments:

Kancilbiru said...

nak lebatkan bulu mata...hehehe

POSH76 said...

petua ni mmg bagus diamal tapi nak membuatnyer tu yg maless...thanks for sharing sis...especially bab bulu mata tu baguskan hehehe

zarin said...

owh, i harus merajinkan diri untuk melicinkan kulit muka i n menghitamkan rambut husband i tuh hahaha...cakap aje ni sis, buatnya belum tentu lagi :P

sWeEtDaRLinG said...

hehehe.. pun malas... hahahaha

IdaShah said...

mula2 rajin lah buat klu hari2 malass
nak try gak lah yg lebat kan bulu mata tu

Mak Pah Vogue said...

mak pah mula2 jer rajin mencuba, tapi nanti lama2 bila penyakit M melanada terus kirim salam.

tapi waktu zaman anak dara mmg rajin giler, pantang dgr petua, mesti nak try punyer ler kira.....

Dee said...

i pun nk lebatkan bulu matalah..hehehe..

momguess said...

petua2 ni mmg bagus
tapi i MALAS
hehehehe

Eyriqazz said...

bagus petua tu..tapi saya makan timun...hik3...tak pandai nak tempek kat muka

eLLy said...

ha lepas nie nak cari timun nak cari timun .. ;)