Thursday, February 4, 2010

... ole-ole ...

Korang suka tak makan strawberry? Ada yang suka, ada yang tak kan. Cam Datuk CT, siap cicah dgn coklat tu :D I nie yang sememangnya kuat makan, of coz lah suka hehehehe.

Bebaru nie i dapat dua bekas strawberry. Ima, opismate i ke CH. So bagilah dua bekas strawberry kat i tapikan dia sendiri tak suka stawberry hehehehe. Yummylicious!

Not only that, dapat pulak pokok kaktus nie :D suka gak lah. Bunyi cam tak suka je kan hehehehe. Bukan apa. I pun tak tau lah naper dgn i. I kalo bela pokok yang berdaun, berbunga bagai, insyaAllah lah pokok tu leh hidup subur TAPI kalo bela kaktus...adehhhhhh...cepat je dia mati :(

Dah banyak kali gak lah i cuba bela kaktus nie, takde satu pun yang hidup. Maybe i rajin sgt siram kot...kaktus kan tak leh siram byk2 tapi walopun i dah kurangkan siraman i, tetap gak tak nak hidup kaktus tu....tak serasi dengan i gamaknya.

Tengoklah nanti, kaktus nie tahan brapa lama. Agak2 cam nak mati nanti i bagi lah kat sesapa, soh belakan balik...kalo leh tak nak lah sampai mati kan...kesian wei kat kaktus tu, dia pun nak hidup gak..... Neway, ima makacih bagi ole2 nie semua :D

13 comments:

ratna said...

ngapa ekk kalau sis bela kaktus mesti mati.. musykil gak..

~~ciklinn~~ said...

sis kaktus kan kena letak kat tmpt redup2 sikit..pehtu jgn siram selalu... linn dulu masa muda2 suka bela kaktus nie.. tapi skrgg dah malas dah nak membela dia.. hahaha

stobeli tu sedapnyerr..

eya said...

sy nak stoberiiiiiiiiii..
_____________________________
kalo kite plak kan sis,pokok2 berdaun,asal kite jage je,mesti mati..x dan nk bunge2 ke ape.
kalo kaktus,lame plak idop..heheh

zarin said...

eh, kita sama..i pun kalau kaktus tu, cepat no dia mati. nape ek?

atty's said...

stoberi sedap nya ..nak cikit..

kaktus..tu takyah siram langsung kot..sis..ekekekkeke

Dee said...

rasp..i gi ch sebutir strawberi pun i x beli sbb i x mkn strawberi..hahaha..

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

sis.. sama la kita..
kalau bela kaktus je, konfem mati..
dulu2, time sekolah sellu je beli pokok kaktus kat koperasi sekolah..
tak sempat 2 minggu terus dah k.0..
kawan2 cakap kene kasi dye duk kat tmpt sejuk..
ye ke??

cik EPAL said...

dulu ada kaktus :)

sWeEtDaRLinG said...

i tak minat sangat strawbery.. makan skit2 boleh laa...

sisdee said...

sedapnya..suke sangat kat strawberry..lagi suke cicah gula dari coklat hahahha...

sama le kita suke kaktus tp sure tak idup..tbaru nie kucing lak telungkup kan dari pastu dia..cian dia..huhuhu..pastu terus maleh le nk jaga..

~Eila @ Along~ said...

sis,
eila nyer cactus sampai dah beranak pinak menjalar sana sini..hahaha..petuanya..ubah ke pasu besar sikit dan tambah tanah lagi..letak kat luar bg kena cahaya matahari + hujan...siram seminggu sekali...so far..umah ayah eila sumer cactus die menjadi...umah eila plak die yg mula2 pindahkan pasu...

suke tgk cactus kecik2..pehtu tak sedar dah masuk 2 thn..siap menjalar dah

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

strawberry....shedapnyerrrrrrrr

ramai plak yg cuti baru2 nie...naik ke CH kan sis.....

rasp said...

ratna,
: ntah le naper ermmmmmm

ciklin,
: mcm2 gaya dah pernah cuba sis tapi tak menjadik laaa...

eya,
: jom gi CH nak hehehehe

zarin,
: hi geng hehehehe ntah naper kan..

atty's,
: kalo tak simpan langsung mau lagi cekap dia KO sis hahahahaha

dee,
: laaaa tak sangka plak u tak makan strawberry sis hehehehe

mra,
: ntah la sis, i nie mcm2 dah buat dari zaman skolah dulu..
kat tempat panas lah, redup lah, aircond lah..tetap KO gak huhuhu

cik epal,
: skarang?

afkar'z,
: ooooo i love strawberry...semua food pun i love sebenarnya hahaha

sisdee,
: ooo celup gula lagi sedap ek...tak tau lak...

eila,
: wah, pandai lah u bela cactus...i lum pernah cuba tukar ke pasu besor, leh try lah gitu...

zana,
: tu lah kan, ramai plak ke CH :)