Thursday, December 17, 2009

... maal hijrah ...

Dah pun nak masuk tahun baru kan....dah punyai azam baru ke memasing :)

Mari lah kita mulakan tahun baru ini dgn penuh rasa tawaduq, kesyukuran dan keinsafan...sama-sama lah kita memperkukuhkan lagi fahaman aqidah, syariat dan akhlak kita. Marilah kita berhijrah ke arah kehidupan yang lebih bermakna serta mulia dan semoga segala pekerjaan/perlakuan yg kita akan lakukan mendapat keberkatan dariNya....

Doa Akhir Tahun

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu 'Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan akan berkata, "Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun".


Doa Awal Tahun

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata, "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".

Ukhuwah ini tidaklah hanya berdasarkan pada pertemuan, dan juga bukannya terletak pada kata-kata manis dibibir saja, tetapi ianya juga berlandaskan ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doa-doanya....

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1431H.....
Enjoy ur long wiken everybody :)

14 comments:

a-as said...

InsyaAllah, tanam azam baru dan yg mana tak tercapai lagi boleh renew ditahun baru kan.
Selamat bercuti to u sis. :)

Dee said...

salam maal hijrah sis..

neezareef said...

slmt tahun baru hijrah..semoga azam sis tercapai amin

POSH76 said...

salam maal hijrah moga tahun ni yg terbaik utk kita sumer amin

klik2 avatar

cik EPAL said...

salam maal hijrah :)

Lady Dyla said...

selamat tahun baru sis...

reena said...

salam maal hijrah sis...

mc ta said...

pi mana cuti ni sis?
bila baca pasal ukhwah & doa..kita selalu doakan kengkwn kita yg belum kawin..Moga2 dia dia org dipertemukan jodoh cepat2....

UnGu VioLet said...

salam maal hijrah untuk akak..

momguess said...

salam maal hijrah

e_ja said...

Salam maal hijrah sis..:)

ikiqzana said...

selamat tahun baru & maal hijrah sis.

rasp said...

to all my dear fwenz:
salam maal hijrah gak iye ...

lily lotus said...

sorry lambat wish..salam maal hijrah :)