Tuesday, November 10, 2009

... mee siput ...

Gambar nie dah lama dlm folder.... ternampak terus terkecur :D

Everytime i balik kampung SH kat Johor, harus i beli mee siput nie...sedap...

Partnernya adalah sambal...sambal dia cam sambal tumis ikan bilis gitu...beli dah siap cenggini, tak yah masak2 dah, letak je sambalnye terus dah leh ngap....krup krap krup krap ranggup & pedas .... perrggghhhh!!!
Tapikan kat kl nie, i lum pernah jumpa laaaa.... uols tau tak kat mana ada jual...lama dah tak makan ie...tingin lah plak, tingin tanpa makna ye hehehehehe

17 comments:

eya said...

x penah tgk lak menu ni..tp kalo da rggp,pds..woo..bisa trangkat sis.

mamaadam said...

sis kat bengkel finee ada jual sis..en mad nih yang jual kat bebudak IKM nih, dah hari2 depan mata dah xnaak makan dah hehe

Kaseh said...

ya allahhh dear... lamanya tak makan mee siput ni... dulu masa sis kecik2 kan salu makan tau bila g skolah agama masa dok kat muar dolu...waaaa teringin la pulak... harus kirim ni kalau rasp balik kampung nati..hehehe sambal dia mmg sodappp.. kadang2 org buat mkn ngan sambal cili hitam kan.. tapi yg sambal tumis merah yg mabeles tu.. dulu2 kan sampai sememeh tudunng dibuatnya..wakakka..adehh teringinnyaaaaa!!

Kaseh said...

mamaadam : akak nak order yang..nak sgttt!!!

PerantauSepi1306 said...

muehehehe ari tu ado gak ai beli kat tangkak sis.. tak masak2 laie sampai la nie.. bila nengok gambo sis nie terussss rasa nak buek yo balik nie.. tp last i makan cicah sambal kicap perghhhhh sodapp gak ;D

zarin said...

eh, tk pernah tengok la...
tkyah celur ke haper ke?

~ Lady ell ~ said...

ha..org muar mmg tau mi siput nih.fav ell jugak nih.dulu masa ell kecik2 duk kat muar,sekolah mesti ada jual menda nih.sebenarnya sambal die ada 2 pilihan..satu sambal kicap or satu lagi sambal merah.mmg sedap kan sis..kat pontian ni pun susah nk dpt..tp ada gak satu kedai area sini dpt import mi siput ni dr muar..:)

waduh..ell pun terkecur nih.

nasazfrog... said...

aduhai sedapnya rasp.. kalau mak mertua buat sambal dia,, fuhh meleleh,,, mmg sedap,,,

Qumairah said...

aiyoo sedapnyee tapikan me owg johor gak kan..tapi me makan ngan kuah kacang boley heheheh ape2 pon gambar ni nostalgia

sWeEtdARLinG said...

lorr ada lagi bentuk lain mee siput ni erk... i ingatkan mee siput yang i buat goreng aritu

i pun tak pernah jumpa laa sis, teringin plak nak rasa

rasp said...

eya,
: mmg terangkat sis :D

finee,
: hahahaha dah naik muak ek sis :D kirim leh hahahaha :)

kaseh,
: sedap kan sis, sedap kan...leh terbayang kesedapannya :D siap nak kirim kat finee lagik tu hahahahahaha...lawak la u nie :)

perantau,
: eh sis, ada jual yg lum masak nye ke? laaaa camne i tak tau pun...kalo tau, mau i beli simpan buat stok huhuhuhu

zarin,
: ntah le sis, sejak 'diperkenalkan', i slalu makan yg dah siap masak, tunggu nak ngap je :)

ell,
: ooooo dua dua kuah tu leh makan ek...slalu masa i beli, dorang terus je bagi kat i yg sambal tumis tu huhuhuhu....
alamak u dah terkecur...tolong lah gi cari sis..ya ampon...

nasaz,
: eh...u mum pandai buat nie ek...untungnya u :)

qumairah,
: wah! ghupanya leh makan mcm2 gaya ek :D

afkar'z,
: ooooo nie lain sis, sodap...
nanti kalo i jumpa, i inform u k :)

Anonymous said...

ye ada jual mentah. kat pasar muar ada. suami sy org muar so dia perkenalkan pd sy makanan ni. nak goreng dia paling mencabar. minyak kena betul2 panas sampai kuar asap, then masukkan sekeping je. dah garing, angkt n masuk sekeping lagi sampai habis. Tos dulu dgn tisu. Dia punya meletop2 masa goreng tu yg x tahan tu sebab nak mengelap dgn air sabun sampai ke lantai2 berminyak. tiap kali dia g muar beli benda ni sy yg jd fobia...hahaha.
makan gitu pun sedap..

GreenJade said...

pnah gak mkn dgn sambal mmg best

tu la kans..mende yg sedap susah nk jupe kans..?

Dee said...

first time tgk...

rasp said...

anon,
: oooooo ada ek kat pasar muar...tapi bila baca cam susah je nak masak, elokle sgt i beli yg dah masak hehehehe

greenjade,
: a'ah kan sis, yg sedap tu susah nak dpt :D

dee,
: oooooo iye ke...

neezareef said...

ini mi siput..cicah sama sambal kicap..perghhh..x benti mkn sis abis 1 balang..nk skitttt

Izan said...

tak pernah makan dan tak pernah tau la plak kewujudan mee ni. heheheheh