Tuesday, February 24, 2009

... tag movie ...

Ni nak langsaikan tag from sis afkar'z . Ni pun senang gak..tak yah pikir....

I nie mmg a hopeless romantic person (kes perahsantan nie) hahahhaha... Sebenornya i memang suka layan movies, tak kira lah crite apa, semua leh layan kecuali crite perang2 and especially seram2 - a no no... Kalo SH tgk crite comedy, i layan, my kids tgk kartun, i layan, my doters tgk crite pasal High School bagai, i layan...hehehehehe very versatile kan i nie :D tapi of coz lah lepas dah selesai my 'motherly' chores baru leh layan kalo tak adussss tak berasaplah dapur, tak berkemas lah rumah, tak terlipatlah baju kan.... apa lah yg i melalut nie... ok ok back to the tag..

Movies yang i pilih nie, not 100% romantic movie...tapi those tat touches my heart...Bila tag wajib ada rules kan ... jom layan :-

Please copy the following rules in your post (as usual)
~ You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones.
~ It doesn’t have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fine.
~ You have to tag another 5 person to answer this tag.



Tuesdays with Morrie


Mula2 i baca buku dia...fell in love with this book coz ada byk gak useful tips bout life yg touches my heart...then aritu Hallmark (astro) show the movie...apa lagi...camping dgn kotak tisu aaa depan tv :D antara quotes dia yg i can share with u'ols...

Page 174
"As long as we can love each other, and remember the feeling of love we had, we can die without ever really going away. All the love you have created is still there. All the memories are still there. You live on-in the hearts of everyone you have touched and nurtured while you were here."


Definately, Maybe..

I love this movie... especially seeing the bond between the doter and father... suka suka suka tgk.. ni script yg i love to hear...masa dia nak propose kat gf dia...

Will Hayes: Here...I wanna marry you because you're the first person that I wanna look at when i wake up in the morning and the only one I wanna kiss goodnight, because...the first time that i saw these hands i couldn't imagine not being able to hold them but mainly when you love someone as much as i love you
Getting married is the only thing left to do, so... will you... um...Marry me?
April: Definitely, maybe... I have to think about it.

50 First Date

Ni mmg best.... to me ni mmg romantic.... susah nak cari such a man yg leh sabar and setia with a wife yg ada penyakit amnesia... and the best thing is...every day u fall in love again and again as though it's the first time u fall in love.... waaaahhhhh... hahahhaha the kita leh ckp kat partner kita cam lucy ni ckp..

Lucy : Can I have one last first kiss?

Byk kali tu kita leh dpt 'one last first kiss' hehehehe smmmoooccchhh!


The Notebook


Ni pun cam kat story atas tu... tapi ni disebabkan dah tua kan, ada penyakit alzheimer ~ cam nyanyuk lah tu~ isk...takut nak kenangkan bila kita tua cengitu and leh lupa everything... can our spouse be a loving, setia and sabar as Duke?

Duke :I am no one special. Just a common man with common thoughts. I've led a common life. There are no monuments dedicated to me and my name will soon be forgotten, but in one respect I've succeeded as gloriously as anyone who ever lived. I've loved another with all my heart and soul and for me that has always been enough.


Enough

This movie is ssooooo strrrooonnggg and inspirational to me! 10x i tengok 10x i leh nangis... it really touches my heart.... on how strong a mother's love, how strong a woman can be! the lyrics of this movie mmg very meaningful to me!


Alive
Time...goes slowly now in my life
Fear no more of what
I'm not sure
Searching to fill your soul
The strength to stand alone
The power of not knowing and letting go
I guess I've found my way
It's simple when it's right
Feeling lucky just to be here tonight
And happy just to be me
And be alive
Love, in and out of my...
my heart
And though life can be strange
I can't be afraid searching to fill your soul
The strength to stand alone
The power of not knowing and letting go
I guess I've found my way
It's simple when it's right
Feeling lucky just to be here tonight
And happy just to be me and be alive
(music)
I guess I've found my way
It's simple when it's right
Feeling lucky just to be here tonight
And happy just to be me and be
...Alive...

Ni lah antara movies-movies yang tangkap lentuk tengok...ada byk lagi cam Pursuit of Happiness, Jerry Mcguire "you complete me", A Walk To Remember, Lake House isk banyak lagi lah...

Neway, nak kena tag 5 org kan.... ermmm.... camnielah...sapa yg nak buat...silalah buat... sapa yg takmo buat tak yah...i malas nak tag2 nie...it's at ur own free will k...

14 comments:

Dee said...

wah..u ni giler tgk movie eh? romantik je sumanyer..siap leh ingat caption tuh..i ingat skrip citer p.ramlee je..hehehe..

rasp said...

dee,
: sis, crite p.ramlee pun i leh ingat skrip tau... if i suka a caption, quote or script i akan cuba memorize nye :D

sWeEtdARLinG said...

sis,
i pun suka Enough ni... very strong laaa....

1 thing sama ngan u sis, i hate cerita perang...

rasp said...

afkar'z,
: bestkan crite enough tu :D oooo kita sesama tak suka crite perang ek :D

~ Lady ell ~ said...

wah sis..u ni sgt romantika la..agaknya mmg character u cam tu kan..

ell pn suka tengok citer2 romantik nih.aduss menyentuh kalbu.tp semua2 citer pn ell layan.

rasp said...

ell,
: eh sis, character i romantika ke? mana ader hehehehehe..suka layan jek crite romantik gitu ;)

AQisH said...

i lak suka tgk thriller romantic hik²..ntah pesal lah suka nar tgk citer yg buat sakit jantung tp sukaaaa the suspen genre..hahaha...

Moralle said...

romantik movies.........soooo romantik nyerrrrrrrrr.....kalau tengok tak ingat donia kan, hehe...

azreen said...

sis...mmg syokkan nengok citer2 love story gitu...meyentuh perasaan sungguhkan...tp realiti cam susah je nak dapat citer love story yg macam tu kan...

PerantauSepi1306 said...

hehehe leh jadik twin u lah sis camni.. i oso a hopeless romantic person ;D

rasp said...

aqish,
: hehehehe... citarasa memasing kan:D

moralle,
: a'ah kan sis..feeling abis :D

azreen,
: iye sis...realiti susah nak cari org cenggitu kan ;)

perantau,
: wah kita kembar, lain mak lain bapak laaa... i loike!

Khas Lysha said...

50 first date tu mmg romantik n kelakar kan,..sy pon suka citer tu.. jerry mcguire pon sama.. u complete me yg org bisu buat bahasa isyarat dlm lif tu scene paling romantik rasanya.. alamak terfeeling la plak!.. :p

Shopaholic Mama said...

seriously, I cant remember the movies I watch except the ones I watched kat plane, tu pun 3 suku jalan!

dakgilachoc a.k.a nani said...

sis, kita pn suka titanic..u jump, i pun jump sis...ekekekkeke...jump dlm mall jerkla erk..lain2 takmo..:p